Alla som inte hoppar..

Jag gick upp kl. 12, och har gått omkring i pyamas till kl 15. En riktigt lat dag, men så får man ha det ibland tycker jag allt.

Jag fick reda på att Patrik är magsjuk, vilket gör mej nervös. Ibland tror jag nästan att magsjuka smittar via telefon. Eller jag börjar känna efter i min mage och det känns som att man är sjuk. Det kan vara så att han har ätit något dåligt, man vet ju inte. Men det märker vi väl om hans föräldrar blir dåliga.
Jag har tittat mycket på internet om detta med kräkfobi. Det heter Emetofobi, och det är vanligare än man tror, (men så säger dom ju om allt)! Jag tror ju att mycket av min ångest och rädsla för saker har att göra med min fobi, t.ex:

1. Flyga, det är inte själva flygresan man r rädd för, utan att man ska bli flygsjuk och spy.
2. Åka båt, rädd för att bli sjösjuk, inte för att sjunka.
3. Tandläkarfobi pga den egentliga rädslan att spy när tandläkaren petar långt bak i munnen.
4. Klaustrofobi pga den egentliga rädslan att spy när man är ingstängd.
5. Höjdfobi pga den egentliga rädslan att spy när man blir yr av svindeln.

Det känns som att ingen psykolog jag pratat med har kopplat ihop detta, även om jag sagt att det kan vara så. Precis som att dom inte vill ta sej an det. Att hålla på och försöka lösa allt genom att gå genom ens barndom och uppväxt känns inte riktigt rätt. Jag försöker att hitta en expert på området som verkligen kan hjälpa mej, kosta vad det kosta vill, nu får det vara slut! Så har jag sagt många gånger, men utan den inställningen kommer det gå käpprätt ner.
Nu ska jag sova så jag inte blir för trött och spyr av utmattning, och det menade jag på största allvar!

God natt o hej! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0