Rastlös dag

Åh, idag har jag varit så rastlös, jag försökte verkligen med allt! Men ingen var hemma och kunde umgås, så jag och mamma åkte ill min morbror och tog en liten promenad i hans trädgård. Vi hitta inga tussilago, däremot hittade vi lite vitsippe blad. Yeah, våren har kommit med storm steg! han bor ute på landet, och någon har stulit ved från honom, lite otäckt när det är mitt ute i skogen. Men tjuvarna var dumma! Dom tog surved, hade dom tittat lite längre in hade dom hittat torr ved. Tji fick dom!! 

Jag åkte hem till Erica på kvällen sen. Jag och Helmer tog en promenad i solen och Erica städade lite. Jag vill kunna vara där för henne och avlasta lite om det behövs. Även om dom älskar Helmer, kan det ju vara skönt att dammsuga utan att behöva tänka på det lilla livet. Så jag tog på mej att gå en sväng, och det var otroligt skönt. Vi gick i ett lugnt bostads område, gata upp och gata ner. Det var kul att titta på andras hus och trädgårdar, och det var mycket fina trädgårdar, sådär välskött som man bara kan se i Kilen annars. Där känns det nästan som att dom tävlar om vem som har finast trädgård! Gräset är millimeter klippt, det finns inga vissna blommor, allt är perfektion.Visst, tycker man det är kul är ju det bra, så länge det inte blir jobbigt kan dom ju hålla på.

I morgon ska jag åka till Patrik, jag längtar så!

Tack å hej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0