Fisk!

Idag var jag och pappa i Edåsen och fiskade. Tro det eller ej men jag fick två fiskar. Det var kallaballik vid uppfiskandet av båda. När jag skulle dra upp den första så fastnade linan i en båt men vi lyckades dra bort linan och börja veva. Då upptäcker vi att pappas flöte har fastnat i min lina så när jag vevade så följde hans flöte med. Hur som helst så fick vi upp den och den vägde ca 700g. Nästa fisk trodde vi inte var en fisk utan att kroken fastnat i botten. Linan spändes lite och jag sa till pappa - Jag kanske har en fisk på. Men han sa tt jag ksnke fastnat, och det trodde jag med, jag kunde inte veva nått, så jag gav spöt till pappa och han skulle lirka ut det. men då två meter innan land så sprätte det till och det var ju en fisk på. Även denna gång trasslade jag och pappa ihop våra linor!! Så det var kul att pappa fick dra upp den. Den vägde 1,2 kg. Sen skulle pappa visa hur man rensadeden och började med - Här har du skethölet och där ska du sticka in fingert. Vi började gapflabba, inte skulle fingert in där utan kniven! Hur kul som helst! Sen fick pappa botten napp och jag frågade om det var fisk och då säger han - Ja du är det självaste dölven i så fall. Jag menar dölven vad är det? Då brast jag ut i flabb! Måste googla det.  
Mitt sänke fastnade ju rejält också så pappa fick försöka lossa det men linan gick av tillslut ändå.
Hela dagen har varit underbar, det har hänt så tokiga saker, et var längesen jag och pappa hade så kul!



tack å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0