Nalle puh och jakten på Christoffer Robin

En mycket fin låt ur Nalle puh och akten på Christoffer Robin:

"Måne gul, önskestjärnan där, kom fram kom fram vartän du nu är.
Här i mörkret finns jag, ensam men vet inte var, kom nu till mej.
Jag fryser det är kallt, nästan tankar allt jag har, kom nu till mej.
Ni kan väl försöka att se mej, jag behöver er mer än ni tror.
Så önskestjärnor lyssna då, ni vet ju att jag önskar så,
ni finns bara i min dröm, där högt i det blå.

Jag hör ditt skratt, jag ser dej le, och jag vill va just där du é.
Men när dagen gryr och det blir sol igen, du försvinner.
För du är ju en dröm och när jag vaknar sen, du försvinner.
Jag trodde jämt på för alltid, men för alltid det finns inte mer.
Så önskestjärna lyssna då, du vet ju vad jag önskar så.
Åh, vad ska jag göra sen, önska om och om igen, tänk på mej kära vän.
Där högt i det blå, där högt i det blå..."

Vännerna är ute och letar på Christoffer som har försvunnit, och nu önskar Puh att en önskestjärna kan hjälpa honom.
Hittade den bara på engelska.






Kommentarer
Postat av: nalle puh fan

älskar den filmen och låten. Hittade den på svenska nu. http://www.youtube.com/watch?v=ZZI8Pt_Ivfs

2011-01-08 @ 22:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0