Lucia

Jag förstår inte varför Töreboda har tagit bort lucia firandet i kyrkan! Det är så mycket mer än bara bli röstad på! Det är hur skoj som helst att åka runt och sjunga tillsammans med kandidaterna på olika ställen, allt handlar inte om att få bära kronan i slutet, man deltar ju lika mycket. När man går i nian har man så pass mycket vett i huvudet att man förstår detta, tro mig, jag har varit med. Då undrar jag också varför det funkar så fint i alla kommuner runt om? Blir så sur, det är ju en jättefin svensk tradition som en präst (som jag förövrigt tyckte mycket om) tar död på!
Tack Anders!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Men skulle det inte vara i kyrak nu igen ???

2009-10-14 @ 21:44:53
Postat av: Erica

jag tror du menar kurken va? jessica Diana...?

2009-10-21 @ 19:44:40
URL: http://iamsensitive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0