Marknad och otäck saft

Idag var jag, Diana och Vilma på marknaden i Mariestad, det var jätte mycket stånd och ganska mycket folk, trots det dåliga vädret. Men det var jätte mysigt att gå omkring där och titta och snacka om allt och inget. Vi köpte varsin munk, Diana valde en med choklad och cocos, och jag tog en med choklad och nötter. Hur gått som helst!!
Vänta ska bara bajsa lite tror jag...
Nu är jag tillbaka. Jag var med om en jätte traumatisk upplevelse på toa! När jag satt där i godan ro och bajsade så kröp det en jätte stor spindel på golvet, jag blev som förlamad! Jag vrålade på pappa att han skulle döda den. Dörren var  låst, och jag hade ju bajs i rumpan och vilel inte gå från toastolen. Jag sa till honom att han skulle hämta en kniv och låsa upp dörren. Han försökte först med en nyckel, men det gick inte. Sen tog han en nagelfil, men förgäves. Spindeln kom emot med och jag skrek rakt ut "aaahhh", skrek jag! Tänkte skrämma bort spindeln. Men tillslut kom pappa med en sko i högsta högg. Spindeln tvär dog. Den var nära på att äta upp mej, och då är det bra att ha en pappa med superkrafter!

Ja nu tillbaka till marknaden. Vi gick där och spatsera och så att man kunde köpa tranbärssaft. Det är ju bra för njurar och urinvägar. Diana sa att dom har jätte god saft, och marknadstanten och gubben sa att det var jätte bra, inga konserveringsmedel eller så. Jag är inget fan av tranbär men jag slog till och köpte en flaska, det är ju så bra för urinvägarna och Diana sa ju att deras safter var så goda! Jag och Diana var lika nyfikna på hur den smakade, så när vi kom hem tog vi oss varsitt glas och tog en klunk, tittade på varandra och asgarvade! Det var det hemskaste jag druckit någonsin! Det var surt, beskt och allmänt otäckt! Vi pinade i oss saften. Diana hade ju druckit jordgubb och rabarbersaften och det hade ju varit så gott. Tro faan det, det är ju gott innan det blir saft, men tranbär är väl ingen höjdare att äta. Aja, nu vet jag det. Skulle jag vattna blommorna med det så skulle dom dö på stört!
Ja nu kan ju se själva hur gott det var!!!!!

otäck tranbärssaft
otäck tranbärssaft
en söt Vilma som inte tvingar i sej tranbärssaft

Tack å hej!

Kommentarer
Postat av: Vilja

Svar: Tack för din kommentar! Och javisst, det är underbart skönt att veta att man inte är ensam, att man faktiskt inte är helt "onormal" :)



Har du också panikångest? Haft det länge? KRAM!

2009-05-08 @ 12:31:34
URL: http://viljasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0