Jag och Jossi kan...

...mycket men inte skriva låtar och sjunga stämsång ihop! Vi har suttit nu ikväll och försökt skriva en schlager hit, men vi kom inte fram till något vettigt alls. Eller vi kom fram till två väldigt fina dikter, vi skrev lite och vek pappret så den andra kunde fortsätta utan att veta vad det stod. Ungefär som när man ritar huvud och viker, ritar kropp och viker osv. Vi kom dock fram till att vi skulle ge varandra några ord så det inte blev helt pannkaka. Detta är resultatet:

Tema: KÄRLEK

DIKT 1
Ingen annan har fått mej att falla så hårt som jag någonsin kan.
Jag vill att du ska veta att jag tycker om din hand som håller i min.
Dina ögon är en spegelbild av mitt eget jag och tillsammans är vi starkare när vi står tillsammans.
Du är allt som jag önskar i din famn är jag trygg.
Låt mej få stanna i dina armar tills vi inte kan andas mer.
Jag vill vakna i din famn när dagen börjar gry och tillsammans kan vi möta världen ihop.

DIKT 2
Du stryker mej över kinden och rör vid min kind.
Jag såg på dej och visste att jag var den som du höll kär.
Hjärtat mitt gör volter i mitt bröst.
Jag vill alltid vara nära, jag vill ha dej här bredvid.
Jag vill somna vid din sida och säga att jag älskar hur du ser på mej.
När dina läppar möter mina i en kyss blir jag eld och lågor och vill skrika ut att jag älskar dej.
Får jag älska i gryningens timma.



Nu säger vi god natt!

Peace


Kommentarer
Postat av: Sanne

Snyggingar!



Jag tycker helt klart det finns schlagerpotential i de där texterna! ;)

2010-09-06 @ 08:17:54
URL: http://www.sannemaria.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0