En kuslig historia

Härom natten när jag skulle sova så hörde jag ett konstigt ljud.
Jag hade precis gått och lagt mej och låg och läste lite, då jag hörde ett konstigt skrapande ljud. Först trodde jag att det var Cocos som lagt sej precis utanför min dörr. Jag öppnade dörren och tittade ut, men inte låg Cocos där inte. Jag stängde dörren och lyssnade. Nu förstod jag vartifrån det kom. Ljudet kom utan tvivel från min garderob! Det är en sån där garderob som är inbyggd i huset, så det blev lite extra kusligt. Jag blev rädd och sprang in och hämtade mamma. När hon kom in så var det tyst en stund, och jag tänkte att självklart tystnade nu när hon ska höra. Men det tog inte långstund så började det att krafsa igen. Mamma var lite modigare än jag, så hon öppnade garderobsdörren. Jag trodde att det var en råtta, något annat djur eller rent av en människa som krafsade! När hon öppnat dörren fanns det absolut inget utom en massa bråte. Tillbaka på ruta ett! Vad är det som krafsar? Vi flyttade bort mitt cdställ, och där bakom låg det en ihop knöglad papperspåse. Aha, därifrån kommer ljudet! Frågan var nu vad det kunde vara för någon som skrämt mej så. Vi stod och tittade på påsen och jag tog en liten pinne och petade på påsen beredd att fly. Helt plötsligt kommer pappa in och undrar vad som försigår. Han har ju inte så bra hörsel, så han fnös bara och sa att det lät minsann inte. jag blev lite uppretad eftersom vi både hört det, så vi körde ut honom. När vi tittat en stund såg jag något svart som kröp på påsen. Bingo! Där hade vi det! En liten stackars skalbagge som kröp omkring. Den kröp in i påsen och jag tog pinnen jag använt tidigare och hävde ut påsen genom fönstret.
Tänk vad en liten skalbagge kan ställa till med!


Vad är nu sensmoralen av detta?
"Bättre fly än illa fäkta!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0