Hur svårt är det?

Hur svårt kan det vara att var trevlig som butiksbiträde? Jag menar om man komemr in i en butik så vill man ha ett leende, om man har opererat sej precis och inte kan le så stort så kan man iaf försöka!
Det finns två optiker i Töreboda, jag behövde besöka optikern idag för en liten tös hade varit lite hårdhänt med dom och ena bågen hade böjt sej lite grann så det tryckte bakom örat. Då gick jag in till den första optikern. Hon såg helt ointresserad ut, sur som ättika. Men jag frågade om hon kunde hjälpa mej:

Jag: Hej! Kan du hjälpa mej och böja till dom här?
Hon: Har du köpt dom här?
Jag: Nej, det har jag inte.
Hon: Då kan jag inte hjälpa dej.

Nehe, visst jag förstår att om hon skulle ha sönder dom så kan jag inte få nya därifrån, men hon försökte verkligen inte ens.
Så vi gick till den andra optikern i stället.

Jag: Hej! Kan du möjligen böja till dom här?
Hon: Ja det kan vi kika på. Har du köpt dom här?
Jag: Nej.
Hon: Ok, men bara så du vet så går dom sönder så ersätter vi dej inte.
Jag: Nej det förstår jag.
Jag väntade i en minut
Hon: Så nu var dom klara!
Jag: Å, tack. Vad kostar det?
Så tittade hom på mej lite finurligt.
Hon: Det kostar inget.
Jag: Oj vad trevligt! Hej då.
Hon Hej då. Ha det så bra!

Snacka om skillnad! När man bor i en så liten ort som Töreboda så måste man vara trevligt, annars vill ingen gå dit!
Jaja, nu sitter dom perfekt!

Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0